Wat is Afterburn?


Wat is Afterburn Workout?

Een gevarieerde interval workout in groep onder leiding van een personal trainer waarbij lopen of fietsen gecombineerd worden met krachttraining. Je verbrandt niet alleen tijdens de workout 400 tot 1000 kcal, maar je creëert ook tot 36 u na de les een verhoogde ‘afterburn‘.
 

Wat is het Afterburn Effect? 

Het afterburn effect is een verhoogd metabolisme door EPOC (Excess Post-exercise Oxygen Consumption).
Na een training herstelt het lichaam zich. De hoeveelheid glycogeen in de vermoeide spieren wordt weer aangevuld, het melkzuurniveau herstelt zich en de hartslag en lichaamstemperatuur zakken opnieuw.
EPOC bepaalt de hoeveelheid kcalorieën die je na een training extra verbrandt om het lichaam weer in de normale status te brengen. Deze extra verbranding noemen we het Afterburn Effect.
Onze personal trainers motiveren je om minstens 15 min. boven 80 % van je maximale hartslag te trainen voor een verhoogd EPOC effect en dus een verhoogde ‘Afterburn‘. Omdat je een hartslagmeter draagt, kan zowel de personal trainer als jijzelf tijdens de workout je persoonlijke resultaten continu volgen op een scherm en blijf je binnen je eigen mogelijkheden en tempo!. 
Ervaar het Afterburn Effect zèlf en schrijf je hier in voor een gratis proefles!

 

Dit is mijn eerste keer!

Super, goede keuze! Wij staan vol enthousiasme klaar om je te ontvangen.
Kom voor je eerste Afterburn workout minstens 20 minuten vooraf naar de club zodat we jou van alle informatie en benodigdheden kunnen voorzien.
Iedereen, ongeacht zijn/haar fitnessniveau, kan deelnemen aan Afterburn. De workout (van 60 of 45 minuten) gebeurt op muziek en in groep, maar ieder traint op zijn/haar eigen haalbaar niveau.
Je wordt persoonlijk in de groep begeleid door de personal trainer. 

Moet ik goed getraind zijn/een goede conditie hebben voordat ik start?

Nee, de Afterburn workout diént juist om jou in conditie te brengen. Iedereen ongeacht zijn/haar fitnessniveau kan deelnemen. Bij eventuele rug-, knie- of andere gezondheidsklachten kan men immers als alternatief voor het lopen ook powerwalken, fietsen of de crosstrainer gebruiken.  Daarnaast bieden we tijdens het krachtgedeelte steeds eenvoudige alternatieven aan. Tegelijkertijd stimuleren we de meer gevorderden om buiten hun comfortzone te blijven treden, waardoor ook de getrainde atleet tijdens een Afterburn sessie zijn energie meer dan kwijt kan en nog atletischer wordt.
Afterburn is m.a.w. voor iedereen! Waar wacht je nog op? Om je lichaam te laten wennen aan de inspanningen, raden we je wel aan de eerste 2 à 3 trainingen rustig op te bouwen. Als je toch nog twijfelt, kan je een afspraak maken met één van onze personal trainers die jou individueel klaarstoomt voor je eerste workout. 
 

Welk resultaat mag ik verwachten?

Naast het extra calorieverbruik door het afterburneffect krijg je natuurlijk ook een betere algemene conditie, meer uithouding en sterkere spieren. Bovendien zorgt de workout voor een directe en niet te onderschatten mentale ontspanning.
  

Hoe kan ik bijhouden wat ik heb gepresteerd?

Na iedere training krijg je via e-mail een verslag van je prestatie.

PS: Wij bieden ook fitness, personal training en andere groepslessen aan.  Surf hiervoor naar www.escapefitness.be